Tradisjonell eller modernistisk?

Hei!

Jeg liker definitivt modernistisk lyrikk best. Jeg er ikke så veldig glad i «A4», som jeg da synes at tradisjonelle dikt er. Det blir formelt og kjedelig. Jeg liker at du kan slippe deg løs, leke med lyrikken, leke med tankene dine. Når du skriver tradisjonelle dikt må du tenke deg litt mere om, det må rime og henge på greip. Modernistisk lyrikk blir spennende og du vet ikke hva du forventer, det kommer på en måte som en overraskelse. Du bruker forskjellige virkemidler. Brutte verselinjer og språklige eksperimenter er ikke et uvanlig virkemiddel. Da kan du rett og slett slippe deg skikkelig fri, du kan bare skrive hva du vil. Med modernistiske dikt kan du møte veldig mye forskjellig. Det kan være inspirert av norrøn og jødisk diktning, osv. Jeg liker en fri form, derfor blir tradisjonell dikting kjedelig.

Vi bloggees

Leave a Reply

