Spennende

Jeg synes lyrikk er veldig gøy, jeg blir fort oppslukt av lyrikk. Jeg merker fort at jeg synes lyrikk er mye mer spennende enn masse annet,  jeg kan sitte å skrive mye, og tenke hardt og reflektere godt. Det interesserer meg, jeg blir  mye mer aktiv og kan kose meg med skolearbeid, noe som er sjeldent. Jeg har lært mye det å lese bak linjene, noe lyrikk er mye av, tolkning. Før vi begynte med lyrikk skrev  jeg et innlegg om mitt forhold til lyrikk, jeg fortalte at vårt forhold ikke var så bra. Der tar jeg riktig feil, jeg er egentlig ganske interessert i å lese dikt, og tolke. Jeg nevnte dette med at det er lyrikk i musikk, jeg er jo mer enn interessert i musikk, så det passer jo fint. Jeg hører ofte på rap, jeg prøver å forstå hva de mener med det de rapper, ikke alltid er det som de sier det. Karpe Diem sitt nye album f.eks., ikke mange forstår hva det egentlig handler om. Jeg tror jeg kom fram til at de synger om politikk, og mye med det å være innvandrer, Anders Anundsen.

Mitt forhold til lyrikk har iallefall blitt sterkere, antageligvis fordi jeg har blitt mer bevisst over hva lyrikk er. Så, jeg liker lyrikk.

Leave a Reply

