Roman

Hva er en roman? En tjukk bok med masse innhold om ditt og datt, historier og skildringer? Ja det vil jeg si. Jeg har ikke et så godt forhold til romaner, jeg har ikke lest så mange. Jeg mister fort toldmodigheten når boka blir for tjukk. Det blir for mye tekst, det blir en ukonsentrert stemning. Jeg liker å lese, jeg leser fort. Allikevel har jeg ikke lest så mye i min tid. Gidder jeg ikke? Tja, jeg har bedre ting å gjøre. Jeg tar meg ikke tid. Er altså ikke så glad i å lese. Jeg prøver allikevel og lese hver kveld, istedenfor å holde på med mobilen, det har jeg funnet ut at er lurt. Så nå har jeg nettopp kommet meg igjennom en tung bok “Mammas svik” av Anne-Britt Hansen. Datterens historie om den mest alvorlige overgrepssaken vi har hatt i Norge i moderne tid. Jeg vet ikke helt om det er en roman, men det synes jeg var en god bok. Veldig trist, men også spennende. Jeg har også lest 1 boken i en triologi. “Byttet”, det er vel en roman. Den er skrevet av Amanda Hocking. Den synes jeg var veldig spennende, antageligvis den beste jeg  har lest. Den er veldig magisk. Jeg likte så godt at en helt ny verden, en helt ny mulighet åpnet seg for Wendy. Noe spennende og nytt, jeg antar at jeg selv vil oppleve noe nytt og spennende, og derfor likte jeg den godt. Jeg vil gi boken en 6/6.

Leave a Reply

